AdministrațieEconomieSocialȘtiri locale

Primarul Ploieștiului a retras proiectul pentru achiziția a 20 de tramvaie noi. Orașul circulă cu garnituri vechi de aproape 50 de ani

Ploiești, 3 septembrie 2025 – Primarul municipiului Ploiești, Mihai Polițeanu, a retras de pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local proiectul privind achiziția a 20 de tramvaie noi. Decizia a fost luată în urma discuțiilor cu oficiali județeni și cu reprezentanți ai Băncii Europene de Investiții (BEI), care urmează să vină la Ploiești pentru a oferi detalii suplimentare despre condițiile de finanțare.

Discuții și amânări

La ședința de miercuri, Consiliul Local Ploiești urma să dezbată două proiecte importante: achiziția tramvaielor și crearea unei liziere în zona Universității Petrol-Gaze. Edilul a decis însă să retragă de pe ordinea de zi proiectul privind transportul public.
„Până la acel moment, proiectul rămâne retras”, a declarat primarul Mihai Polițeanu, precizând că a discutat cu președintele Consiliului Județean Prahova și cu prefectul județului.

Proiectul privind liziera de la UPG nici nu a mai fost introdus la vot, din lipsa avizului Comisiei de Buget-Finanțe.

Costuri mari într-un context de austeritate

Deși tramvaiele actuale sunt vechi și necesită reparații frecvente, investiția într-un lot de 20 de garnituri noi presupune cheltuieli considerabile. În condițiile în care administrațiile locale din întreaga țară se confruntă cu reduceri de personal și resurse financiare limitate, o astfel de achiziție trebuie atent justificată.
Specialiștii atrag atenția că momentul nu este oportun pentru contractarea unor credite mari, iar administrația ploieșteană trebuie să prioritizeze nevoile imediate ale orașului: întreținerea infrastructurii existente, funcționarea serviciilor publice și asigurarea stabilității financiare.

O problemă veche, dar nu singura

Transportul public ploieștean se bazează încă pe garnituri KT4D, produse în 1977, care au ajuns în România după ce au circulat zeci de ani în Germania. Deși uzura acestora este evidentă, problema tramvaielor nu este singulară. Ploieștiul are nevoie de investiții consistente și în alte domenii – de la drumuri și școli, până la rețele edilitare și zone verzi.

Decizii cu cap, nu la presiune

Amânarea proiectului poate fi interpretată nu ca un pas înapoi, ci ca o decizie de responsabilitate administrativă. În lipsa unor date clare privind condițiile de finanțare și impactul asupra bugetului local, graba de a cumpăra tramvaie noi ar fi putut transforma o inițiativă necesară într-o povară financiară pe termen lung.

Sursa foto: mobilitate.eu

Articole similare

Back to top button