AdministrațieȘtiri localeTurism

Centura Comarnic, în grafic cu lucrările: finalizare estimată vara viitoare după noi întârzieri

Lucrările la Centura Comarnic avansează, însă termenul de finalizare a fost din nou amânat. Varianta ocolitoare, esențială pentru fluidizarea traficului de pe DN1 Valea Prahovei, este acum programată să fie gata în vara anului 2026, după o întârziere de șase luni față de estimările anterioare.

Noi imagini de pe șantier, publicate pe YouTube de pasionați de infrastructură, arată lucrări în desfășurare, filmate la finalul lunii septembrie. Clipul postat pe canalul Babadog surprinde stadiul proiectului, care a ajuns la aproximativ 55% executat. Inițial, centura urma să fie recepționată la sfârșitul acestui an.

„Vă informăm că lucrările ce fac obiectul proiectului ‘Acces rutier complementar descărcare A3 Comarnic’ au fost reaprobate prin HG 575/2025, care include consolidările necesare stabilizării terenului. Estimăm obținerea ultimei autorizații de construcții în octombrie 2025 și finalizarea în vara anului 2026”, a transmis Virgil Daniel Nanu, președintele Consiliului Județean Prahova.

Centura Comarnic are o lungime de 6 kilometri, o bandă pe sens și include patru poduri, inclusiv peste râul Prahova și Magistrala CFR București-Brașov. Proiectul este realizat de asocierea românească Frasinul-Arthenis. În mai 2025, Ministerul Transporturilor a aprobat majorarea costului cu 130 milioane lei, ajungând la valoarea totală de 470 milioane lei, ca urmare a surpărilor de teren și modificărilor traseului.

„Avem multe promisiuni pe hârtie, noi termene, mai mulți bani plătiți constructorului și, tehnic vorbind, centura ar putea fi finalizată anul viitor, dar rămân rezervat, mai ales că utilaje pe traseu nu se văd aproape deloc”, notează autorul filmării.

În paralel, alte proiecte pentru fluidizarea traficului pe Valea Prahovei sunt în derulare: modernizarea DJ 102I pe Valea Doftanei, centura Bușteni-Azuga și construirea de pasaje rutiere la Sinaia Nord, Sinaia Sud și Predeal, precum și un sens giratoriu suspendat la Predeal.

Lucrările pentru DJ 102I sunt realizate de constructorul român Erbașu, cu un contract de peste 642 milioane lei și o perioadă de execuție de 36 de luni. Pentru centura Bușteni-Azuga și pasajele rutiere, Consiliul Județean Prahova a emis deja autorizațiile de construire, iar licitațiile pentru sensul giratoriu suspendat la Predeal au primit oferte de la opt constructori.

Centura Comarnic rămâne, astfel, proiectul strategic cu cele mai avansate lucrări pentru decongestionarea traficului pe DN1, vital pentru turiști și locuitorii Văii Prahovei, chiar dacă întârzierile și provocările tehnice continuă să testeze ritmul execuției.

Sursa foto: Youtube- Pod Centură Comarnic – Valea Prahovei – DN1

Articole similare

Back to top button